keskiviikko 16. tammikuuta 2013

6 päivää ilman konetta






Viime viikolla minulle niin kovin rakas, tai ainakin tärkeä, läppäri sanoi sopimuksensa irti. Illalla se jäi päivittämään eikä sitten aamulla enää käynnistynyt. Ja se oli iso NYYH, ja iso ÄRSYTYS ja iso HARMITUS.
Tyhmää monella mittapuulla että päivä menee pilalle yhden atk-vempeleen takia. Mutta näin vaan oli. Kone kun tsippas, meni siinä mukana monet tärkeät tiedostot ja valokuvat joita ei oltu tyhminä muistettu tallentaa ulkoiselle kovalevylle kuin viimeksi syksyllä.
Onneksi edes silloin!
Vähän vielä elättelen toiveita että joku hakkeri kohtuuhintaan osaa meille kaivaa ne kuvat sieltä koneelta. Muuten se taitaa olla niin että 2,5v. läppäri ei ole enää korjaamisen arvoinen.
Harmi että elektroniikka on niin kertakäyttötavaraa.

Nyt mulla on tänään postista haettu uusi kone. Hieno uusi windows ja paljon opeteltavaa.
Ja vihdoin pääsen päivittään teidän muidenkin kuulumisia blogien takana!

Tammikuu on herranjestas jo yli puolivälin! Ja vuoden ensimmäiset tulppaanit ostettu ja vuoden ensimmäinen bodypump takana.
Tästä on hyvä jatkaa :)

7 kommenttia:

  1. Ai, sinä onnellinen oot saanut jo itsestäsi irti ja lähtenyt kuntoilemaan. Mulla on motivaatio kuntoiluun ollut ihan hukassa ja kovasti tulee eteen "hyviä" syitä jättää se väliin tänäänkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep. Minä onnellinen olen koittanut sen sadannen kerran ottaa itteäni niskasta kiinni. Kyllä tässä saa aikalailla taistella että lähtee liikkeelle ja katsoo mitä suuhunsa tunkee, mutta eiköhän tää alku oo vaikein. :) että ei muuta Katja kun hiihtoladulle mars!

      Poista
  2. Mun 5 vuotta vanha läppäri hajos joulupäivänä.Oli hyvä kone.
    Sain nyt koneen lainaksi porukoilta (pöytäkone)ihan peestä.Blogi jumi mutta tulen takas.
    Haleja Heidille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viis vuotta on jo aika pappa-ikä läppärille :D Hyvä saavutus, sitä on hyvin pidetty!! Kiva kuulla susta muutekin ja tuuhan takas kun joudat ja saat toimivan koneen :)

      Poista
  3. No joo näppäimet oli jo melkein irti.Lyyti asialla;)
    Syksyllä irrotettiin kovalevy ja putsattiin se mutta mä tiesin et hajoo minä päivänä tahansa.
    Viis vuotta sitten kun ostettiin se oli kyllä silloin kallis. Nyt en maksais läppäristä niin paljoo kun taitaa nykyajan läppärit kestää sen 2-3 v max.
    Mä en saa mun konetta ollenkaan auki.Ja kun en tod. ole mikään tietokone nörde en osaa asialle tehdä mitään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tutulta kuulostaa! Meillä pikkuväki on kanssa repinyt vanhoistanäppäimiä, elättelen toivoa että tätä konetta ei ainakaan sillälailla tuhota. Toisaalta taas molemmat ipanatkin haluaa jo netteillä eli kone aika kovassa käytössä! Koitetaan vielä saada vanha läppäri edullisesti kuntoon niin olis pojille oma pelikone.
      Ekan kannettavan ostin 8-9vuotta sitten niin se maksoi 1000€, ja siihen aikaan ne maksoi halvimmatkin sitä! onneks nyt saa jo ihan muutamalla satasella, tälläisen mihin näillä palkoilla on varaa :D

      Poista
  4. Hei Heidi!
    Mä suosittelen tuota Kiloklubi.fi:tä =) Itse liityin vajaat 2vk sitten, ja nyt jo yhden kilon kevyempänä. Toki sinne pitää JOKAINEN suupala kirjata, mutta huomaan että turha napostelu häviää ;)

    VastaaPoista